Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Menu
Główna treœść strony

Wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności

WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ Z AKT EWIDENCJI LUDNOŚCI
Wniosek o wydanie zaświadczenia powinien zawierać:
- wskazanie osoby, od której pochodzi. Zasadne jest przy tym, aby poza imieniem i nazwiskiem, wniosek uwzględniał również nr PESEL Wnioskodawcy, gdyż daje to pewność właściwej identyfikacji Pytającego w rejestrze i umożliwia wydanie zaświadczenia bez uprzedniego wzywania o dodatkowe dane,
- adres Wnioskodawcy,
- zakres danych, jakie zaświadczenie powinno zawierać ( zaświadczenie może stanowić pełny odpis przetworzonych danych Wnioskodawcy, bądź zawierać jedynie kilka żądanych informacji (załącznik nr 7 - druk wniosku o wydanie poświadczenia zameldowania).

Do wglądu należy przedstawić dowód osobisty lub paszport, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.

Zaświadczenie może mieć formę wydruku z systemu teleinformatycznego.

Wgląd do danych własnych
Każdej osobie, której dane są przetwarzane w rejestrze PESEL, przysługuje prawo do bezpłatnego i stałego wglądu on-line do danych jej dotyczących. Usługa pozwalająca za realizację tego uprawnienia jest dostępna na platformie e-usług Ministra Spraw Wewnętrznych. Jej uruchomienie i w konsekwencji sprawdzenie danych własnych wymaga jednak uprzedniego potwierdzenia tożsamości Pytającego, za pomocą profilu zaufanego ePUAP. Odpowiedź uzyskana w wyniku skorzystania z usług nie stanowi dokumentu urzędowego, lecz daje możliwość sprawdzenia poprawności i kompletności zgromadzonych w rejestrze PESEL danych dotyczących Jego osoby. W przypadku stwierdzenia niezgodności, wniosek o ich usunięcie, w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego można złożyć w wybranym organie gminy.

Sposób załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 7 dni.

Opłata skarbowa:
Zaświadczenie podlega opłacie skarbowej 17,00 zł.


Wytworzył:Kamil Ginko, data: 07.07.2016 r., godz. 09.33
Wprowadził:Aneta Mikołajczyk, data: 07.02.2018 r., godz. 11.45
Ostatnia aktualizacja:Ewa Swulińska, data: 04.11.2020 r., godz. 11.33
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
04.11.2020 r., godz. 11.33Ewa SwulińskaEdycja strony
07.02.2018 r., godz. 11.45Aneta MikołajczykDodanie strony

Strona oglądana: 1497 razy.